Powered by Jasper Roberts - Blog




Little ruffle cake

Print Friendly and PDF
 
Enkelt sätt att dekorera en tårta på.
 
Vanilla bean cake 4 bottnar fyllda med cream cheese och imbc frosting smaksatt med bubbelgum.
 
Kräm
  • 200 g Philadelphia ost
  • en halv sats imbc (italian meringue buttercream)
  • 3-4 droppar bubbelgum essens
  • ev pastafärg
Rör ihop till en slät kräm.
Tårtan är spacklad med en halv sats imbc smaksatt med bubbelgum essens och täckt med sp.
Fantasiblommor och ruffles i sp. Guld detaljerna är målade med guld ätbar
 färg.
Detaljer...
Tack för att du tittade in!
 
FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram

Kommentarer

Sussi

Postad den

Vet inte vad jag tycker om bubbelgumssmak i tårta men ack så fin den va. :D

Svar: Hej Sussi, jag blev förvånad själv när jag testade bubbelgum första gången. Det gäller att ta lite och inte för mycket så det tar över de andra smakerna. ;-)
Simona

minarodaskor.blogg.se

Postad den

Helt underbar!

Svar: Tack Matilda ;-)
Simona

Sanna

Postad den

Guuud va fiiin tårta :D

Svar: Tack Sanna :)
Simona

Sara

Postad den

Helt magisk tårta ! Så otroligt vacker :)

Svar: Tackar Sara ;-)
Simona

Frida

Postad den

Oj vilket konstverk!

Svar: Tack Frida :)
Simona

Emma Grann Fotografi

Postad den

Sååå fin!!

Fröken Grön

Postad den

Super fin! :)

Nathalie Isaksson

Postad den

Så vacker tårta, ser jättegod ut också!

Svar: Tack snälla :)
Simona

Eleonora

Postad den

Jättefin tårta! Brukar inte tycka om tårta men när jag läste att det var bubbelgumssmak blev jag väldigt sugen på att smaka:D

Svar: Tack Eleonora
Simona

Emelie

Postad den

snyyggt! :)

Alina

Postad den

Så gott!!

Marie Bergman

Postad den

Åh vilken fin =)

Svar: Tack :)
Simona

Elin Magnusson

Postad den

Hej, väldigt fin tårta, och övriga bakverk jag sett :)
du är jätteduktig !

Svar: Tack Elin ;-)
Simona

Stickan!

Postad den

Jättesnyggt!

Svar: ;-)
Simona

Jessica

Postad den

Wow!!!
otroligt vackert.

Svar: Tack!
Simona

Angelnrone

Postad den

Oj den såg ju sååå underbart god ut-vilket konstverk/hantverk!
Vad duktig du är☆
Angel ♥

Svar: Tack för dina fina ord ;-)
Simona

Annster

Postad den

Så fint :)

Svar: Tack!
Simona

Kattis

Postad den

Fasen vad coolt sätt att dekorera på!:)

Svar: Tack rara du ;-)
Simona

Robex Lundgren

Postad den

mums

Svar: Verkligen ;-)
Simona

Selma

Postad den

WOW! Magisk tårta! Skulle inte tacka nej till att ta mig en mumsbit!!

Svar: Tack!
Simona

Peasyeasy

Postad den

Gud vad vacker tårta! Var hittar man ätbar guldfärg? :)

Svar: Det finns på www.tandfondant.se t ex. Sök på Rainbow Dust ätbar färg så hittar du massor. Det säljs i bak- och tårtdekoratinsbutiker, framför allt på nätet.
Simona

Linn

Postad den

så söt tårta!:D

my

Postad den

Gud så fina!

amandamathers.blogg.se

Postad den

åh herregud vilken VACKER tårta! ser riktigt god ut!

Svar: Tack snälla!
Simona

kerstin ehrenholm

Postad den

vd fina ser nästan ut som låssas tårtor

Svar: tack
Simona

Ida

Postad den

Så fin!

Elina

Postad den

FanTASTISKT vad fin den var, jag skulle inte ens vilja äta upp den!!

Svar: tack rara du :)
Simona

Hanna Karlsson

Postad den

Vilken fantastisk tårta!

Svar: Tack Hanna ;)
Simona

Malin Stensson

Postad den

ååh, den ser makalös ut! jag har själv nyligen börjat intressera mig för tårtor och söta ätbara saker överlag! därför undrar jag, hur du får till dekorationen? vad är "sp" som du nämner i texten? och har du några tips på bra saker/redskap att använda i köket som nybörjare, eller bara något bra nybörjartips? kram på dig! jättefin tårta, och massa annat fint här på din blogg :')

Svar: Tack Malin ;-)Sp är sockerpasta sånt man använder till att göra dekorationer och täcka tårtor med. Består av socker, ett alternativ till marsipan för de som inte gillar eller är allergiska. Sen blir det finnare detaljer av sp än av marsipan. Mitt tips är att framför allt googla. Det är så jag har lärt mig. Redskap som man ska ha är våg, bra kavel sen till dekorationer små utstickare, runda till att stansa med. Har du några specifika frågor är det bara att du hör av dig så ska jag ge råd. Lycka till!
Simona

milina.blogg.se

Postad den

oj så fin!

Svar: Tack så mycket ;-)
Simona

Josefine

Postad den

Vilken underbart fin tårta! Ser väldigt god ut :)

Svar: Tack ;)
Simona

Jessica

Postad den

shit va fin!!!!

Svar: tack ;)
Simona

Maria

Postad den

Hej!
Vilken underbara tårta! Så vacker! Hur har du gjord kanterna/sidorna på tårtan?

Svar: Tack snälla.
Kavla sp tunt och skär i långa remsor, det gör inget om remsorna inte är lika bredda och med raka kanter. Tuna ut sen den ena långsida av remsorna. Då blir den kanten vågig. Sen klistrar du remsorna runt tårtan. Börja uppifrån och gå runt runt. Den kanten som inte är vågig ska fästas på tårtan. Fixa till volangerna med fingrarna på slutet. Rulla lite bakåt, dra en bit ifrån tårtan, rätta till. Jag penslade på sist guldfärg på kanterna. Tänk på att inte ha remsorna framme under tiden du klistrar på tårtan så de sista inte torkar helt, blir stela och spricker. Allt beror på hur sp känns. Jag gjorde några remsor i taget. Klistrade på tårtan. Sen några remsor til...osv. Hoppas du förstår min otydliga förklaring. Återkom annars och lycka till!
Simona

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf