Powered by Jasper Roberts - Blog




Gudomliga praliner - chokladdoppade fyllda daddlar

Print Friendly and PDF
Praliner
J
ag vill börja med att poängtera att detta INTE är ett sponsrat inlägg, jag får inte betalt för att skriva det jag gör. Jag har betalat för pralinerna men väljer att recensera och, varför inte, göra lite reklam för dessa godingar.
Man kan väl kalla dem för halv nyttiga chokladpraliner. 
 
" Från Medina till Stockholm.
Våra handplockade dadlar doppas i ljuvlig belgisk choklad
för en njutning bortom något annat du upplevt"
                                         PRALINI
Pralini
Det låter som reklam på TV men det är inte mindre sant för det. Dessa praliner är något utöver det vanliga.
Jag köpte en liten ask med 6 stycken och jag ångrade mig direkt att jag inte körde på en större ask. 
Chokladdoppade dadlar från Pralini
Pralinerna finns i fyra smaker, från vänster:
  1. Pistachio Dream (vit choklad)
  2. Peanut butter & Saltet Caramel (mjölk choklad)
  3. Mandel & Havsalt (mörk choklad)
  4. Coco Heaven (mjölk choklad)
Jag var säkert på att Peanut butter och ev Pistachio skulle vara mina favoriter, älskar jordnötssmör och karamel samt vitchoklad. Det är ingen hemlighet. men...Min favorit blir, väldigt otippat, Coco Heaven. Det går inte att beskriva hur god denna är. Ni måste bara testa. Alltså alla är gudomligt goda, och halv nyttiga, I keep saying that som ni märker.
praliner från Pralini
Passade även på att ta "tempen" på personen bakom företaget. Jag ställde några frågor och nedan har ni svaren:

1. Berätta lite kortfattat om PRALINI.
PRALINI är startskottet till något smaskigt och förhoppningsvis stort. Vi har till en början lanserat dates by PRALINI där vi säljer fyllda och chokladdoppade dadlar i pralinform.

2.Vilka är det som ligger bakom företaget?
Sinem heter jag som ligger bakom PRALINI och dess produkter. En mat-entusiast som agerar systemtekniker om dagarna.

3. Hur fick du idén till det?
Jag och maken älskar att resa runt och smaka på allt från världens alla hörn. Vi slog helt enkelt ihop två favoriter och experimenterade fram det som idag är våra dadelpraliner.

4. Några framtidsplaner?
Nya smakexplosioner och lite samarbeten. Hemligt än så länge, men snart händer det några spännande saker. Håll utkik på våra sociala medier!

5. Vilken pralin är din/eran favorit?
Min personliga favorit är Pistachio dream. En dadel fylld med krispiga pistagenötter och doppad i äkta belgisk vit choklad.. Eller får man välja två? Peanutbutter & caramel är ju min syndiga favorit. Fylld med hemkokt salted caramel-sås med crunchy jordnötssmör, doppad i mjölkchoklad - helt fri från tillsatser.

FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf