Powered by Jasper Roberts - Blog




Vem är Cookies and Sweets?

Print Friendly and PDF
Hej och välkomna till Cookies and Sweets
Om ni har kommit till den här sidan betyder att ni har blivit nyfikna och det gör mig jätte glad.
Det är jag, Simona Muntean, som står bakom penna och kameran här på bloggen.
Lever i södra Stockholm med make och två stora barn samt perserkatten Blendy.
Ekonom med passion för bakning och fotografering, en självlärd bakningsnörd som spenderar de lediga stunderna i köket. Där experimenterar jag vild, testar nya recept och smakkombinationer. 
När jag inte bakar älskar jag att ta långa promenader i skogen, har trots allt Nackareservatet precis bakom huset. Innan jag började blogga och fotografera ,oktober 2013, hade jag hört alldeles för många gånger uttrycket " Det spelar ingen roll hur det ser ut, huvudsaken är att det smakar gott..." 
Vi människor är visuella varelser och vi "äter" först och främst med ögonen.
Med mina recept och bilder vill jag gärna dela med mig till er av det som gör mig lycklig, min stora passion till bakning, och få er att ta den med er in i era kök och uppmuntra er till att våga testa. 
Ni kommer att se att genom att följa stegen i recepten, lägga till en droppe känsla och en sked full av passion, resultatet kommer blir mirakulöst. Gå in i köket, inte bara med tanken på att göra te eller kaffe, utan också för att tillsammans med era nära och kära, "smaka" av livets enkla nöjen!
Ni kommer alltid hittar mig i köket med ena handen i mjölpåsen och med kameran i den andra.
Välkomna till min söta värld. Det är bara att stiga på...
Känn er fria till att testa alla recept som finns i bloggen och om ni skulle vilja dela med er av resultatet kan ni alltid göra direkt i kommentarsfältet eller via mail. Det skulle göra mig väldigt lycklig.
 
Mitt motto är: "Våga misslyckas för att kunna lyckas och bli bättre. Desto fler misstag du gör desto mer lär du dig. Alla har varit nybörjare vid en viss tidpunkt." 
Saker som jag alltid har hemma: mjöl, smör och socker. 
Mitt råd till nybörjare: Endast den som vågar misslyckas kommer att utvecklas så testa, testa,testa...
 
 
Har du några ideér om samarbete eller behöver komma i kontakt med mig? Jag skulle älskar att höra mer om. Kontakta mig i så fall via mail: [email protected] eller  mobil: 072-2288024
 
Obs! Alla bilder i bloggen är tagna av mig om jag inte har angivit annat i text, och får absolut inte kopieras, publiceras och användas utan min vetskap och godkännande.
Tack för att du respekterar detta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram

Kommentarer

Anonym

Postad den

Du är så duktig och dina bilder är otroligt vackra och fängslande. Jätte fin blogg Simona. 😊

Svar: Oh vad det värmer i hjärtat. Tusen tack fina du. Puss och kram Simona
Simona Muntean

Catta Ö

Postad den

Är oxå en bak intresserad o har sent om sider (är väl lite omodern) upptäckt att det finns bakbloggar att följa.... tjoho! Har nu varit ute på nätet för att se vilka som finns o har då fastnat för din bakblogg, vilka vackra bilder o härliga recept du har. Du inspirerar o jag inspireras!
Tack Simona
/Catta


Svar: Tusen tack för dina ord, dem värmer. Roligt att du har hittat hit :) Kram Simona
Simona Muntean

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf