Powered by Jasper Roberts - Blog




Polka Dot cake, doptårta till söta Astrid

Print Friendly and PDF
 
 
En enkel, elegant och mycket söt tårta till den ännu sötare bebisflickan Astrid. När min kompis barnbarn skulle döpas fick jag äran att göra doptårtan. Modellet fick föräldrarna välja själva. En Polka Dot variant som jag självklart var tvungen att ändra lite.
 
Det blev White velvet cake bottnar fyllda med två lager hallonmousse och ett lager mjölkchokladfluff. Tårtan är spacklad med lemon swiss meringue buttercream ( smbc ) och täkt med egengjord mmf (marshmallowsfondant).
  
 
 
 
Alla dekorationer är ätbara, gjorda i sp, Fun cakes extra vita färgat med gelefärg från Dr.Oetker.
Den enda som gav mig huvudvärk var egentligen barnvagnen men inte för att det var svårt att göra utan för värmen gjorde det omöjligt att torka och fästa ordentligt. Med tanke på att jag har haft konstant ca 30 graders värme i mitt kök den senaste veckan är jag j*kligt nöjd med tårtan. 
Hoppas bara gästerna och framförallt föräldrarna gillar tårtan.
  
 
Ok, det blev b a r a 96 prickar att fästa runt om den 28 cm runda tårtan ;-) 
 
 
 
 
 Ha ett långt och lycklig liv söta Astrid!
FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram

Kommentarer

Robex Lundgren

Postad den

fin tårta

Svar: Tack :)
Simona

giiiiimee.blogg.se

Postad den

Sååå fin!

Svar: Tack snälla!
Simona

Amanda [SPONTAN]

Postad den

Nej så söt tårta!

Svar: :)
Simona

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf