Powered by Jasper Roberts - Blog




One for the road- Rocky Road fudge

Print Friendly and PDF
 
 
Amerikanska sega fudge kakor fyllda med massa nötter och mini marshmallows. Nu gjorde jag en egen variant. Gör jag inte alltid det?
  
♥ Rocky Road Fudge ♥
ca 40-50 bitar
Tid: ca 10 minuter + ca 2-3 timmar i kyl
Svårighetsgrad: otroligt lätt
 
Ingredienser:
  •  200 g mjölkchoklad
  • 200 g mörkchoklad ( tog 150 g  mörk och 50 g vitchoklad)
  • 25 g smör
  • 397 g kondenserad mjölk ( en burk )
  • 2,5 dl mini marshmallows
  • 2,5 dl blandade nötter ( själv tog 1 dl hasselnötter och 1,5 dl jordnötter )
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 dl Kina puffar,torkade fruktbitar eller annat gott ( kan uteslutas )
    Jag valde att garnera kakan med vit choklad, 50 g.
Smält över vattenbad choklad, kondenserad mjölk och smör. Låt det svalna lite.
Blanda i nötterna, vaniljsocker och på slutet marshmallow och ev puffarna. Rör väldigt lite.
Lägg fungen på bakplåtspapper. Forma till raka kanter. Du behöver inte lägga den i en panna eftersom smeten är gansla så tjock så det finns ingen risk att den ska rinna. Toppa ev med flera nötter och marshmallows.
Låt den kallna under ett par timmar eller över natten. Skär i bitar och förvara dem svalt.
 
 
 
Bjöd alla på jobbet på dessa sega favoriter. Hade även med cheesecake brownies och chokladmaränger. Blev en mycket uppskattad em fika. Recept på brownies och maränger i ett kommande inlägg.
 
 
 
Betyg: SSSSS+

Tack för att du tittade in. Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte om receptet!
FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram

Kommentarer

Jackeline

Postad den

Åh vad gott det ser ut!

Svar: Super goda och så enkelt att göra, bara att testa :)
Simona

ɑ n n i k ɑ

Postad den

Gott!

Svar: ;-)
Simona

Hannah S.

Postad den

Åh vad gott, älskar rocky road!

Svar: ;-)
Simona

Emma Sandberg

Postad den

GUUD så gott, dör! Give me that shit ;D haha

http://www.missglossy.se/profile/7741?fb_action_ids=10202331592884957&fb_action_types=og.shares

Rösta på mig om du tror jag sku va en värdig vinnare :*

Kram Emma

Svar: ;-)
Simona

Peasyeasy

Postad den

Mm, jag hade gärna varit med på den där fikan! Fina bilder!

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir. Älskar att ta bilder nästan lika mycket som att baka ;-)
Simona

Siri

Postad den

Dör vad gott det ser ut!!

Svar: Tack ;-)
Simona

FRUKOSTERA

Postad den

Muums! Verkar supergott! :D

Svar: 👍👍😜
Simona

Kimmey ~ Kung varje dag

Postad den

Mums!!

Svar: :)
Simona

Johanna

Postad den

Gott det ser ut!

Svar: Det är såååå gott :)
Simona

ulf

Postad den

Fan det är självplågeri att följa den här bloggen. Ser ju så fruktansvärt gott att man blir galen!

Svar: Ha ha ha... Vill verkligen inte ha någon på mitt samvete ;-)
Simona

Elina

Postad den

Skojar inte när jag säger att jag verkligen nyss dog vill-ha-döden!

Titta jättegärna in mina senaste fotograferingar av olika slag här: http://elinaedsberger.blogg.se/category/bildbomberfoton.html
Eller fråga något i min frågestund här: http://elinaedsberger.blogg.se/2014/september/fragestund.html#comment

Svar: :-)
Simona

Jaqueline

Postad den

Åh, det ser ju gudomligt ut! Receptet verkar inte för svårt heller så detta ska jag definitivt testa!

Svar: Dem är superenkla att bara och jätte goda, jag lovar ;-)
Simona

Alan

Postad den

Notera att texten som står nedanför absolut inte är någon rap-text!

Från norr ner till söder, från söder upp till norr
Se på solen som precis har dykt upp, ett leende på mina läppar finns nu tillgodo samtidigt som siktet är inställt på höga höjder då jag är emot oro som skapas av ovetande
Höga höjder ska nu nås utan att ta hjälp av den gröna aspekten, kan det här vara ett tecken?
Ovetandes är gatorna heta som satan, nu är jag emot alla odds så högt upp att jag står ovanför Satan
Vad skriver jag, är jag galen? Nej, jag är inte galen utan bara galen för den som inte har en aning
Så vem är egentligen galen? Är du galen?
Att nå höga höjder är nu helt plötsligt inte längre min prioritet nummer ett
Tretton, tretton, tretton ögat är i boet nu
Välkommen till Sverige där en Norge allians glädjande inte längre tros vara på distans
Nonchalans vore i nuet total ignorans
På distans vi förhåller oss med sagor i massor
Tramseri i massor, massorna traskar oftast runt som zombies och vräker ut otydliga ramsor
Misstro inte alltid direkt, ta hjälp av en smula tilltro och känn efter om du sedan ska misstro
Religioner som är kända jag med all respekt direkt nekar, jag tror på Gud men all religion vi känner till känns bara som ren agenda
Vi är alla mer lika än olika, ja, men sinnesmässigt skiljs vi åt så vi är alla olika
Men somliga är ändå lika, de är likar
Det var i Afrika, tro det eller ej, vår resa en gång startade, så om du någon gång besöker Afrika känn dig som hemma
År 2033 närmar sig hastigt samtidigt som de flesta av oss på sätt och vis faller
Faller väldigt lågt, i ett hemligt möte det nu ständigt måste skaffas ett säte
Nu måste dock den här texten avslutas med lite lägre IQ
Denne Mr. Zferis' eko ekar när han i en grå Range Rover stiger ut ur bilen som nu ska vänta
Klädd i grått, allt från H&M, Mr. Zferi han nu minglar runt i det tidsmässigt sena vrålet
Trött av snacket han, klädd i grått, allt från H&M, sedan obemärkt glider därifrån i sin gråa Range Rover

Svar: Ok :)
Simona

Emilia

Postad den

Åh hjälp. Ge mig.

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf