Powered by Jasper Roberts - Blog




Cookiesandsweets tipsar

Print Friendly and PDF
           
    
Receptet på Choco Cheesecake Pie hittar ni här.

Har länge haft ett problem, ett STORT problem. Som ni förstår älskar jag att baka och fota mina bakverk.
Förut kunde jag ta upp mot tusen bilder och använde till slut 5-6 bilder. Nu har jag blivit bättre på att hitta vad jag vill förmedla med bilderna och tar kanske 30-40 bilder och använder ...ja nästan alla. Det är inte så att jag lägger upp alla på bloggen eller Instagram men slänger dem inte heller. Bilderna samlas på både i min mobil och på datorn. Min dator kraschade en gång och det var med nöd och näpe som jag lyckades rädda mina bilder. OK det var inte jag utan min man som räddade bilderna. Nu går jag med en mobil full med 6231 bilder som tar alldeles för mycket plats. Klart att jag inte kan bara ladda ner alla bilder till datorn och spara på någon extern hårddisk. Tänk om jag vill lägga upp på FB eller IG?

Häromdagen snubblade jag över Kiliaro appen och jag är räddad.
Kiliaro är en hemsida och en app för telefonen som tillåter dig att spara bilder i molnet. Dina bilder behöver inte längre ta upp plats på din mobil eller dator utan sparas på ditt konto. Det betyder att du kan ha med dig bilderna överallt utan att det tar upp en massa plats på till ex mobilen. Du kan skapa olika mappar och album och se dina bilder i en tidslinje. Bilderna är självklart bara synliga för dig så länge du inte välja att enkelt dela valfri bild/bilder direkt från appen eller datorn direkt till dina sociala medier. 
 
Är helt lyrisk över att inte längre behöva välja mellan mina bilder utan kan spara  a l l a. Jag kan nu spara alla min bilder på samma bakverk. Skulle du kunna välja bort några av nedan bilder? För det har inte jag hjärta att göra det.
                
Receptet på Ensaimadas hittar ni här.

Så här gör du:
→ Skapa ett konto på Kiliaro.com eller ladda ner appen (finns för iOS och Android)
→ Ange rabattkoden BLMYrZQ så får du en gratis testmånad
→ Betalar sen bara 9 kr/mån för obegränsad lagring men signa upp senaste 31/10 2016
→ Ladda upp dina foton från mobilen, datorn, gamla hårddiskar eller andra ställen till Kiliaro
→ Klicka på "free up space" i appen om du vill ta bort bilderna från mobilen men ändå ha dem tillgänglig via         Kiliaro
Får jag bjuda på några bilder till? 
  
  
Receptet på Red Velvet Oreo Chocolate Cheesecake hittar ni här.
 
Länktext

FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf