Powered by Jasper Roberts - Blog




Midsommar polka - Jordgubbscheesecake smak med färsk mynta # minpolkagris

Print Friendly and PDF
 
I
ngen har undkommit tävlingen som blogg.se anordnar ihop med Grenna Polkagriskokeri, den roligaste tävlingen hittils. För vem drömmer inte om att designa, smaksätta och vara med att sälja den egna designade polkagrisen?
När jag tänker på polkagris tänker jag på sol och värme. Tänker jag på sol och värme flyger mina tankar till solmogna midsommardoftande svenska jordgubbar och grönska. Så drömmen ser ut som en klassisk polkagris men med smak av solmogna jordgubbar, cremecheese och grädde samt en gnutta färsk mynta. En Midsommardröm med andra ord. Så ser #minpolkagris ut. Varför skulle man ändra på ett vinnande koncept? Självklart skulle polkagrisen vara inslagen i papper med vit-röda ränder och supertunna gröna prickar på som skulle symbolisera myntablad, grönska. Den skulle självklart heta Midsommardröm polka.
Hoppas verkligen att ni skulle gilla den lika mycket som jag och vill rösta på mitt bidrag. Tryck gärna på lilla hjärtat i så fall.
 
FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram

Kommentarer

Stina

Postad den

ÅÅ vilken idè! Jag skule absolut köpa polkagrisen. Tårtan ser ivarefall fantastisk ut<3

Svar: Hej Stina,Vad roligt att du också tycker det Tryck gärna på lilla hjärtat i så fall :) Cheesecaken är verkligen god den rekommenderar jag starkt. Recept hittar du i ett tidigare inlägg. <3
Simona Muntean

Marie Bergman

Postad den

Ser supergott och fräscht ut :)

Svar: Tack snälla. Den är verkligen :)
Simona Muntean

Anonym

Postad den

Mumsigt

Svar: Verkligen :)
Simona Muntean

Anonym

Postad den

Ditt bidrag har gått vidare till final i #minpolkagris. Här röstar du på din favorit: https://blogg.se/article/2017/june/rosta-pa-den-polkagris-du-tycker-bast-om.html

Svar: 👏🏻👏🏻 tack vad roligt 😊
Simona Muntean

Svart-Stina

Postad den

Jag har jättesvårt att föreställa mig hur smakerna blir i hård polkagris-form när folk beskrivit sina önskepolkagrisar i den här tävlingen... Men tror ditt förslag var ett av de bättre, misstänker att myntan som bryter av (både i smak och färg) på ett bra sätt. Milda smaker, skulle gärna testa den :)

Svar: Hej, jag tycker själv att myntan blir en bra brytning. Du får mer än gärna rösta på den i så fall. Kram 😘
Simona Muntean

ajlimullersandvik.blogg.se

Postad den

grattis till vinsten, jag röstade på dig!! <3

Svar: Tusen tack fina du 😘😘 helt overkligt 🙈
Simona Muntean

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf