Powered by Jasper Roberts - Blog




Färskostfyllda enkla churrosrolls

Print Friendly and PDF
Färskostfyllda enkla churrosrolls
P
lanerar lyxfrukost till barnen och tänker tillbaka på min tid som bloggare. Startade bloggen för exakt fyra år sen. Började blogga på riktigt i mitten på 2015 och sen dess har det bara blivit mer och mer. Bloggande, skapa nya recept, tagit massor av bilder, träffat nya människor och fått nya vänner, för att inte nämna att jag tog steget och startade min egen firma i våras . Även om jag inte jobbar heltid med detta utan det är min passion som jag tillägnar kvällar, helger och nätter. Jag får så mycket energi av skapandet, så mycket energi av alla som hör av sig med snälla kommentarer och beröm, av alla frågor och funderingar kring recept och av att se hur glada människorna runt om kring mig blir av att bli  bjudna på en färsk bulle eller kaka. Aldrig någonsin tidigare hade jag tänkt att mitt liv skulle berikas med så mycket. Att jag skulle få så mycket att vara tacksam för, för det är jag. 
 
Djupa tankar så här på morgonkvisten men all knattrande regn utanför som faller och slår i plåtet i en jämn takt och inbjuder till reflektion. En mycket hög mysfaktor om ni frågar mig. Så nu ska jag göra något gott till respen av familjen som brukar dra sig längre i sängen. Själv vill jag bara hoppa upp tidigt på morgonen och starta dagen efter en kopp rykande färskmalet kaffe. Själv är jag mer en surdegsbröd människa, valnötssurdegsbröd för att vara mer exakt, men resten i familjen vill ha mjuk vit bröd. Tänkte göra något spännande av det tråkiga vita skivbrödet som dottern hade köpt för ett par dagar sen. Så idag ska jag göra enkla churrosliknande förskost och kanelfyllda rullar av formbröd. 
Färskostfyllda enkla churrosrolls 1
Färskostfyllda enkla churrosrolls2
 

FÄRSKOSTFYLLDA ENKLA CHURROROLLS< /div>
En sats ger 4-5 portioner
Tid: 25-30 minuter
Svårighetsgrad: barnsligt lätt
Betyg: SSSSS+

Ingredienser:
  • 20 skivor formbröd
  • 200 g färskost typ Philadelphia naturell
  • 1/2 tsk vanilsocker
  • 2 dl rörsocker (eller strösocker om du föredrar)
  • 1 1/2 malen kanel
  • 150 g smält smör
Instruktioner:
  1. Sätt ugnen på 175º C och lägg bakplåtspapper i botten på en plåt. ställ åt sidan.
  2. Kavla varje brödskiva riktigt tunt.
  3. I en skål vispa snabbt osten, vaniljsocker och 1 dl rörsocker.
  4. I en annan skål blanda kanel och respen av sockret, 1 dl.
  5. Fördela osten på brödskivorna och bre på. 
  6. Rulla varje skiva och vänd snabbt i smält smör och sen i socker och kanel.
  7. Ställ på plåten med skarven neråt.
  8. Baka för 10-15 minuter, beroende på ugn, tills de börjar puffa.
  9. Servera varma med en kopp kaffe eller mjölk till.

Visst var det enkelt att göra? Och så jättegoda, ni måste bara prova. Gillar du inte färskost då kan du alltid fylla dem med hemmagjord nötmassa ( hi hi...gör nu heta tiden reklam för denna goding som du hittar receptet på här) eller chokladkräm och skivor banan. Varför inte favoritsylten? Ja innan jag fortsätter måste jag gå och väcka alla andra här hemma. Vill inte frukosten ska kallna. Ha en underbar helg alla fina och glöm inte lämna en liten kommentar om vad du tycker om receptet.
Färskostfyllda enkla churrosrolls 3
Färskostfyllda enkla churrosrolls4
Färskostfyllda enkla churrosrolls4
 
FOTO: SIMONA MUNTEAN
Klicka gärna på lilla ♡ om du gillar det du ser! Kram
Kategori: Bröd och bullar
    

Kommentera här


Mat och Dryck Matklubbens Topplista 037jhDBf